EN

Florczak Przemysław

Stanowisko:     adiunkt,

Jednostka:       Instytut Pedagogiki, Katedra Podstaw Pedagogiki,
                       Zakład Pedagogiki Kultury

Email:               florczak.aps@gmail.com, pflorczak@aps.edu.pl

 

Kariera naukowa

  • 2015: stopień doktora nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika za pracę „Losy zawodowe absolwentów pedagogiki o specjalności animacja społeczno-kulturowa”, Wydział Nauk Pedagogicznych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, promotor: prof. dr hab. Danuta Gielarowska.
  • 2011: Studia podyplomowe, „CSR – społecznie odpowiedzialny biznes”, Wydział Nauk Społecznych, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie.
  • 2006: tytuł magistra w zakresie pedagogiki za pracę „Poczucie własnej roli i statusu w rodzinie
  • i społeczeństwie osób starszych kategorii wiekowych”, Wydziała Nauk Pedagogicznych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, promotor: prof. dr hab. Danuta Gielarowska.

 

Zainteresowania naukowe

  • Teoria i praktyka animacji społeczno-kulturowej (animacja jako metoda edukacji, animacja jako narzędzie partycypacji w kulturze oraz jako „metodyka” popularyzowania kultury)
  • Działalność organizacji sektora pozarządowego w Polsce i na świecie (organizacja, finansowanie, zarządzanie, public relations, wolontariat w sferze działań non-profit)
  • Problematyka społeczeństwa obywatelskiego oraz marketing wartości społecznych
  • Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
  • Dydaktyka w szkolnictwie wyższym

 

Najważniejsze publikacje

  • P. Florczak, Partycypacja absolwentów w projektowaniu treści, metod, form kształcenia na poziomie akademickim, Pedagogika tom XXV nr 1, Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2016.
  • P. Florczak, Elementarne zagadnienia fundraisingowe. Przegląd metod fundraisingowych [w:] W. Wciseł (red.) Podręcznik Zarządzania NGO, Europejski Dom Spotkań – Fundacja Nowy Staw, Warszawa 2015.
  • P. Florczak, Korczakowski dialog na uniwersytecie - o komunikacji uczelni wyższej z otoczeniem w świetle koncepcji Corporate Social Responsibility [w:] D. Jankowska (red.) Pedagogika dialogu. Wokół pedagogii Janusza Korczaka, Wyd. APS, Warszawa 2014.
  • P. Florczak, Sponsoring i Fundraising. Tworzenie oferty i umowy sponsorskiej [w:] E-learning w edukacji III sektora na wsiach - dobre praktyki szkoleniowe, publikacja w projekcie FIO "E - learning skutecznym narzędziem rozwoju III sektora na wsiach" realizowanego przez LGD "Razem dla Radomki, Radom 2013.
  • P. Florczak, Recenzja książki Jarosława Gary Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, WAM 2008 [w:] Pedagogia Chrystiana, wyd. UMK Toruń, nr I/25 (2010).

 

Projekty badawcze / edukacyjne

  • 2010-2014  „Dobre praktyki – dobrzy nauczyciele – skuteczna szkoła”, projekt EFS realizowany w APS Warszawa w latach 2010-2014, rola w projekcie: koordynator

 

Pełnione ważne funkcje:

  • od 2013 roku - Sekretarz Uczelnianej Komisji ds. Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w APS.
  • od 2016 roku - kierownik specjalności „animacja społeczno-kulturowa z edukacją kulturalną” w APS.

 

Hobby i zainteresowania pozanaukowe

  • Literatura faktu
  • Gry szkoleniowe
  • Grafika komputerowa
  • Komponowanie, aranżacja, programowanie, gra na instrumentach klawiszowych
  • Muzyka filmowa
dr Przemysław FLORCZAK
30-11-2018

SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ

Serdecznie zapraszamy na spotkanie poświęcone dyskusji nad książką Heleny Janet Grzegołowskiej-Klarkowskiej Mądrość osobowości. Wspieranie rozwoju osobowości i zapobieganie jej zaburzeniom w całym cy…
07-12-2018

Wystawa fotograficzna

10 niezwykłych historii, 10 wyjątkowych osób, które połączyła choroba. Nadzwyczajna wystawa fotograficzna, na której każde zdjęcie zdaje się mówić: „Nie odwracaj się plecami od bólu”, łącznik APS.
30-11-2018

REJESTRACJA 2019/2020

Rusza rejestracja do programy ERASMUS + na rok 2019/2020. Wszystkie dokumenty należy złóż do dnia 28 lutego 2019 r. w pokoju 3221 bud. C