Stanowisko: adiunkt
Jednostka: Instytut Pedagogiki, Katedra Podstaw Pedagogiki
Zakład Pedagogiki Ogólnej i Teorii Wychowania
E-mail: estrutynska@aps.edu.pl
Kariera naukowa
- 2012: doktor nauk humanistycznych, Wydział Nauk Pedagogicznych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
- 2001: magister administracji, Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Warszawski
Zainteresowania naukowe
- dydaktyka szkoły wyższej, pedagogika pracy, pedeutologia,
- mobbing w środowisku pracy.
Najważniejsze publikacje
Monografie:
- Strutyńska, E. (2014). Mobbing wśród nauczycieli. Zakres i uwarunkowania. Radom: Wydawnictwo Naukowe ITE-PIB, ss.208.
Rozdziały w monografiach:
- Strutyńska, E. (2013). Czynniki o charakterze podmiotowym i sytuacyjnym warunkujące występowanie mobbingu w środowisku nauczycielskim. W: E. Musiał, M. Bednarska (red.), Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza. Przemiany, nowe znaczenia (s. 477-493), T.2, Kraków: Impuls.
Artykuły w czasopismach naukowych
- Strutyńska, E. (2016). Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym. Psychologia Społeczna, 3(38), 297-309.
- Strutyńska, E., Gralewski, J. Lebuda, I. (2016). Obciążenia zawodowe nauczycieli a klimat organizacyjny w szkołach ogólnodostępnych, specjalnych i integracyjnych. Studia z Teorii Wychowania, 2(15), 137-155.
- Strutyńska, E. Lebuda I., Gralewski J. (2015). Ewaluacja ewaluującego: inwentarz nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły. Założenia teoretyczne i właściwości psychometryczne. Ruch Pedagogiczny, 4, 43-60.
- Strutyńska, E., Tłuściak-Deliowska, A., Dernowska, U. (2014). Szkoła w perspektywie organizacyjnej. Przegląd wybranych typologii kultur organizacyjnych. Zarządzanie i Edukacja, 94, 63-85.
- Zamarian, A., Strutyńska, E., (2014). Edukacja tanatologiczna w świetle badań opinii studentów. Studia z Teorii Wychowania, 1(8), 133-154.
- Strutyńska, E. (2013). Mobbing wśród nauczycieli a kultura organizacji – relacja z badań. Kwartalnik Pedagogiczny, 4(230), 125-143.
Projekty badawcze
-
Grant NCN (kierownik projektu): Relacje pomiędzy definiowaniem roli, poczuciem skuteczności i jego źródłami u nauczycieli w późnym etapie kariery, data wniosku 25-10-2017, data zakończenia 25-10-2018, 2017/01/X/HS6/00944, w realizacji
-
Grant APS (wykonawca): Percepcja edukacji tanatologicznej wśród studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich: znaczenie i czynniki różnicujące. Kierownik w Instytucji: Zamarian Agnieszka, data rozpoczęcia 26-04-2016, data zakończenia 24-04-2017, BSTP 11/16-I, zakończony.
-
Grant APS (kierownik projektu): Organizacyjne uwarunkowania doświadczania bycia ofiarą mobbingu w zawodzie nauczyciela szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej, data wniosku 01-10-2014, data zakończenia 01-10-2015, BSTP 10/14-I, zakończony.
Współpraca międzynarodowa
- PROGRAM ERASMUS+ STA 2016/2017 -wyjazd dydaktyczny
Pełnione ważne funkcje
- opiekun studentów (rok akademicki 2016/2017).
Hobby i zainteresowania pozanaukowe
- turystyka rowerowa,
- muzyka,
- teatr.