EN

Wiśniewska Justyna

Stanowisko:       adiunkt

Jednostka:         Instytut Pedagogiki, Zakład Metodologii i Pedagogiki Twórczości
                         Pracownia Informatyzacji Kształcenia

E-mail:              wisniewska@aps.edu.pl

 

Kariera naukowa

  • 2014, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, Wydział Nauk Pedagogicznych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
  • 2006, magister pedagogiki ze specjalnością: pedagogika zdolności i informatyka, Wydział Nauk Pedagogicznych, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej

 

Zainteresowania naukowe

  • e-learning w kształceniu uczniów zdolnych
  • rozwijanie uzdolnień informatycznych uczniów
  • komputerowe wspomaganie nauczania i terapii pedagogicznej
  • technologia informacyjna w pracy w i współpracy nauczycieli

 

Najważniejsze publikacje

Monografie i skrypty

  • Baum, A., Łukasiewicz-Wieleba, J., Wiśniewska, J., Konieczna, I. (2017). Innowacyjne wspieranie rozwoju uczniów. Projekt Edukacja przez Szachy w Szkole. Warszawa: Wydawnictwo APS.
  • Wiśniewska, J. (2014). Nauczyciel wobec technologicznych wyzwań. Kraków: Oficyna wydawnicza IMPULS
  • Góral, M., Wiśniewska, J. (2011). Kolorowa klasa. Zajęcia komputerowe. Przewodnik dla nauczyciela. Gdynia: Wydawnictwo OPERON.
  • Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010).  Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Grafika komputerowa w pracy nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo APS.
  • Makaruk, A. R., Wiśniewska, J. (2008). Gimnazjalista grafikiem komputerowym. Rozwijanie uzdolnień informatycznych. Warszawa: Oficyna Wydawnicza ADAM.

Artykuły naukowe i rozdziały w monografiach

  • Jabłonowska, M., Wiśniewska, J. (2013). Współczesna przestrzeń edukacji uczniów zdolnych. W: E. Musiał, M. Bednarska (red.). Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Kraków: Oficyna wydawnicza IMPULS
  • Wiśniewska, J.(2013). Przestrzeń wirtualna miejscem rozwijania uzdolnień. W: M. Jabłonowska (red.). Środowisko edukacyjne uczniów zdolnych. Warszawa: Universitas Rediviva.
  • Wiśniewska, J. (2011). E-learning w edukacji ucznia zdolnego – przegląd badań amerykańskich. W: J. Łaszczyk, M. Jabłonowska (red.). Wokół problematyki zdolności. Warszawa: Universitas Rediviva
  • Wiśniewska, J. (2009). Wirtualny nauczyciel informatyki. E-learningowe platformy edukacyjne w kształceniu uczniów uzdolnionych informatycznie. W: J. Łaszczyk, M. Jabłonowska (red.). Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji. Warszawa: Universitas Rediviva.

 

Projekty badawcze

  • Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) jako narzędzie pracy i współpracy nauczycieli akademickich, kierownik (2017-2018)
  • E-learning w edukacji pozaszkolnej ucznia zdolnego, wykonawca (2011-2012)
  • GIMP jako narzędzie wspomagające rozwój potencjału twórczego oraz kompetencji nauczycielskich studentów kierunków pedagogicznych, wykonawca (2008)

 

Pełnione ważne funkcje

  • członek Polskiego Towarzystwa Uniwersalizmu
  • opiekun Koła Naukowego Pedagogiki Zdolności i Informatyki APS

 

dr Justyna WIŚNIEWSKA
18-10-2018

Zakładanie konta ORCID. Jak otrzymać swój unikalny numer?

ORCID to unikalny numer identyfikacyjny naukowca, który pomaga likwidować problem identyfikacji autorów działających na tym samym polu badawczym w przypadku bardzo popularnych nazwisk, precyzować tożs…
20-09-2018

Wykład otwarty - profesor wizytująca z Università di Torino

Zapraszamy na wykład otwarty profesor wizytującej Dr Maddaleny Cannito z Universita di Torino, 8 listopada, Sala Senatu APS
17-10-2018

Studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej z edukacją daltońską i elementami systemu M. Montessori

Zapraszamy na studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej z edukacją daltońską i elementami systemu M. Montessori. Studia dają kwalifikacje do prowadzenia zajęć specjalistycznych z zakresu terapii peda…