EN

Pardej Katarzyna

Stanowisko: adiunkt

Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji, Zakład Wczesnej Edukacji

E-mail: kpardej@aps.edu.pl

Kariera naukowa

  • doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk w Krakowie (2010)
  • magister filologii polskiej z przygotowaniem pedagogicznym, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie (2004)
  • logopeda dyplomowany, Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, Pomagisterskie Studium Logopedyczne (2006)

Zainteresowania naukowe

  • procesy fonetyczne i fonologiczne zachodzące w kodzie językowym
  • komunikacja językowa
  • kształcenie zawodowe
  • logopedia

Najważniejsze publikacje

Monografia

  • Katarzyna Pardej, Wariantywność fonetyczna u dzieci wiejskich z gminy Rzeczyca, województwo łódzkie, Wydawnictwo Lexis, Kraków 2011.

Publikacje w pracach zbiorowych

  • Katarzyna Pardej, Kształcenie specjalne w państwie demokratycznym, w: Wychowanie młodzieży w społeczeństwie demokratycznym (na przykładzie Polski i Ukrainy), red. Mariya Chepil, Włodzimierz Petryk, Marcin A. Stradowski, Warszawa 2013, s. 229-243.

Wybrane artykuły w czasopismach naukowych

  • Katarzyna Pardej, Wyobraźnia jako komponent myślenia technicznego, „Szkoła-Zawód-Praca”, nr 14, 2017, s. 221-239.
  • Katarzyna Pardej, Przyczyny niepowodzeń edukacyjnych uczniów szkół zawodowych, „Przegląd Pedagogiczny” nr 2, 2017, s. 85-101.
  • Katarzyna Pardej, Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 4, 2017, s. 8-16.
  • Katarzyna Pardej, Logopeda – wzorzec i rola terapeuty w procesie wczesnej edukacji, „Szkoła Specjalna”, nr 5, 2016, s. 371-382.
  • Katarzyna Pardej, Tworzenie modeli wyobrażeniowych zjawisk i procesów w szkolnictwie zawodowym, „Szkoła – Zawód – Praca”,  nr 11, 2016, s. 129-152.
  • Katarzyna Pardej, Skutki niepowodzeń edukacyjnych uczniów szkół zawodowych, „Rozprawy Społeczne”, Tom X, nr 2,  2016, s. 7-13.
  • Katarzyna Pardej, Niepowodzenia edukacyjne uczniów szkół zawodowych – model badań, „Ruch Pedagogiczny”, nr 4, 2015, s. 77-88.
  • Katarzyna Pardej, Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe – efektywność, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych”, nr 3, 2015, s. 179-196.
  • Katarzyna Pardej, Życie ludności wiejskiej. Teksty gwarowe z gminy Rzeczyca w powiecie tomaszowskim, „Język Polski” 2009, z. 4-5, s. 353-357.
  • Katarzyna Pardej, Wpływ dyskursu na konstruowanie opowiadań przez dzieci w wieku od dwóch do dziesięciu lat, „Poradnik Językowy” 2009, z. 8, s. 83-90.
  • Katarzyna Pardej, Fonetyka gwary okolic Rzeczycy w powiecie tomaszowskim, „Język Polski” 2009, z. 1, s. 24-31.
  • Katarzyna Pardej, Wprowadzenie parametrów socjolingwistycznych do badań dialektologicznych, „Poradnik Językowy” 2008, z. 6, s. 63-76.

Pełnione ważne funkcje

  • Członek Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Problemy Opiekuńczo Wychowawcze.
  • Koordynator systemu USOS w Zakładzie Wczesnej Edukacji APS.

Hobby i zainteresowania pozanaukowe

  • Taniec i szkic rysunkowy

 

dr Katarzyna Pardej
30-11-2018

SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ

Serdecznie zapraszamy na spotkanie poświęcone dyskusji nad książką Heleny Janet Grzegołowskiej-Klarkowskiej Mądrość osobowości. Wspieranie rozwoju osobowości i zapobieganie jej zaburzeniom w całym cy…
07-12-2018

Wystawa fotograficzna

10 niezwykłych historii, 10 wyjątkowych osób, które połączyła choroba. Nadzwyczajna wystawa fotograficzna, na której każde zdjęcie zdaje się mówić: „Nie odwracaj się plecami od bólu”, łącznik APS.
30-11-2018

REJESTRACJA 2019/2020

Rusza rejestracja do programy ERASMUS + na rok 2019/2020. Wszystkie dokumenty należy złóż do dnia 28 lutego 2019 r. w pokoju 3221 bud. C